Wednesday, November 25, 2009

Hur kan man bara dö?

Hur kan man bara dö?
Festen på lördagen var otroligt rolig! Det var sjörövartema och jag var den enda som inte klätt ut mig, men som bilden avslöjar, så fick jag låna en ögonlapp. Självklart fick jag en ögonlapp prydd med strasstenar.

Middagen bestod av kyckling, kött och potatis - och intogs med träsked, eller utan träsked för min del. Som bilden avslöjar så inmundigades det en hel del starkare grejer också. Efter middagen var det Skattjakt och ni förstår säkert vem som åt mest choklad-gulddubloner. (Jag, såklart) Jag var hemma vid ett-tiden och Skrotis var glad att se mig som vanligt. Jag ska vara kattvakt åt Jupiter från och med imorgon, en vecka framåt. Han är så mysig!

Jag fick ett sms igår kväll att filminspelningen startar den här veckan. Äntligen! Mamma kommer hit på torsdag, hon ska på begravning på fredagen.

Det är Birgittas begravning, helt sjukt att hon är död. Jag gillar henne, eller gillade henne, hur mycket som helst! "Gillade" - det låter konstigt, jag har ju inte slutat tycka om henne. Jag tycker så synd om Anna och Maria och om Greger mest av allt, hur kan man bara dö sådär?

Det ska iallafall bli roligt att jag och mamma ska vara tillsammans några dagar. Jag har köpt födelsedagspresent till pappa idag, han fyller 62 år på söndag. Konstigt att livet fortsätter som vanligt för en del när livet tar slut för andra.

Jag lånade en film av Emelie och Danne som var både hysteriskt rolig och jäkligt smart. Dogma - har du inte sett den så se den! Bild nedan från filmen, Alan Rickman som ängel.


No comments:

Post a Comment